Fåglarnas Kväll 7/2

Första programpunkten på det nya året blir fåglarnas kväll onsdagen den 7 februari kl.18.30. I år är det naturfotografen Jan Gustafsson från Tibro som visar bilder på fåglar och vacker natur. Jan Gustafsson är brandmannen som blev naturfotograf. Efter många år med fågelskådning och naturfotografering som fritidsintresse, fotograferar Jan nu på heltid. Hans natur och fotointresse har fört honom till isbjörnar uppe i Arktis och pingviner nere i Antarktis. Att leva på sin hobby gör han genom att ha bildvisningar, föreläsa och leda workshops för fågelfotografer. Hans bästa råd för att få bra bilder är att vara väl förberedd, det är A-O för en fågelfotograf.

I år kommer fåglarnas kväll äga rum i Folkuniversitets lokal ”Stormen”, Kungsgatan 20 som ligger mittemot Folkets Hus. Inträde 50:- och då ingår fika.

Trollhättans Naturskyddsförening tillsammans med Studiefrämjandet kommer under våren även att ge en studiecirkel i fågelskådning. Cirkeln vänder sig till alla som är intresserade att lära sig mer om fåglar och fågelskådning, inga förkunskaper krävs. För mer info och anmälan, klicka här.