Föreläsning: Modeslavar – den globala jakten på billigare kläder. 9/4

Föreläsning Tisdag 9/4 kl. 18-19.30
Vad är det verkliga priset för vårt billiga mode? I den flerfaldigt prisbelönta reportageboken ”Modeslavar – den globala jakten på billigare kläder” berättar journalisterna Moa Kärnstrand och Tobias Andersson Åkerblom om bakgrunden till att våra kläder kan kosta så lite i dag, om miljöförstöring i produktionens spår och om arbetare som far illa när kläder ska sys i en rasande takt. Hör en av författarna berätta om boken och om de människor, många gånger unga tjejer, som de mött på sina reportageresor i produktionsländerna i Asien. Naturskyddsföreningen medverkar med konsumenttips och hur du kan tänka hållbart kring kläder.
Arr: Naturskyddsföreningen, Studiefrämjandet & Trollhättans stadsbibliotek