Slow Fashion på N3 24/4

Välkommen till en kväll i hållbarhetens och återbrukets tecken!

Visst är det irriterande när favoritjeansen spricker? Och hur är det med blusen med det vackra tyget som gått ur modet? Är det inte på modet med spets och virkat i år? Hmm… Vad skulle man kunna göra av ett par gamla plagg och mormors/second hand-butikens spetsdukar?

Under kvällen har du möjlighet att laga något klädesplagg, re-designa dina kläder, eller hitta nya kläder som du vill designa om. Vi har material, symaskin och sytillbehör på plats. Du tar med ett plagg du vill laga, förbättra eller göra om. Har du specifika material som du vill jobba med ta med dem.

Vi kommer att ha kunnigt folk på plats från bl a Naturskyddsföringen och FN-föreningen som kan ge inspiration och vägledning. Eventet anordnas i samarbete mellan Trollhättans Naturskyddsförening, N3 och Trollhättans Stad.

Gratis arrangemang och alla åldrar är välkomna!! Mellan kl 17.00-19.00 i Entrén på N3!