Nyårshälsning

Bästa medlem!

Just när man trodde att ljuset i tunneln skymtades med lättare restriktioner för sittande publik så kom coronan tillbaka och den omdiskuterade andra vågen var ett faktum. Gällande restriktioner förbjuder allmänna sammankomster med fler än åtta personer och vi uppmanas att inte umgås med andra än de vi delar hushåll med. Det är helt enkelt inte läge för föreningsaktiviteter just nu.

Men det kommer en dag då pandemin är över. Den nya styrelsen som valdes vid det uppskjutna årsmötet 30/9 har konstituerat sig och börjat arbeta. Vi planerar för vandringar, fågelskådning och klimatstrejker. Fram tills att det är möjligt finns det möjlighet att ta del av och delta i föreningens aktiviteter på nätet.

Vi har också planer för Grinnsjötorpet och ligger just nu i förhandlingar med Svea Skog om ett nytt hyresavtal. Mark- och miljödomstolen upphävde i september beslutet om avstyckning inom naturreservatet och torpet är då inte längre till försäljning. Vår vision är fortsatt att fira 30-årsjubileum på Grinnsjö 2022 och då är vi förhoppningsvis färdiga med både pandemi och avtal.

Vi saknar e-postadresser till väldigt många av våra medlemmar och brevutskick är kostsamma. Om du vill få information från den lokala kretsen av Naturskyddsföreningen i Trollhättan så skicka ett e-mail till medlem@naturskyddsforeningen.se och skriv i mejlet vem du är, gärna medlemsnummer (står på baksidan av Sveriges Natur) och be att de registrerar din e-postadress i medlemsregistret.

Med förhoppning om ett bättre år 2021
Styrelsen i Krets Trollhättan