På gång 2021

Trollhättans naturskyddsförening har, liksom de flesta föreningar och näringar, tvingats ställa in och begränsa sin publika verksamhet och arrangemang under 2020. Pandemin och alla restriktioner ligger fortfarande kvar när vi går in i 2021. Det positiva är att så många sökt sig ut och upptäckt vår fantastiska natur och alla fina vandringsleder som finns i vårt närområde. Skogen och grillplatser utmed lederna har blivit våra nya ” vardagsrum” där generationerna ändå kunnat mötas och umgås. Vi hoppas att vi alla snart kan återgå till en tillvaro utan all denna försiktighet, ensamhet och begränsning. Men att glädjen över, nyfikenheten på och kunskapen om värdet av en bevarad natur och miljö bara växer.

När vi inte kunnat bjuda in till publika aktiviteter så har vi i styrelsen istället planerat för livet efter Covid – 19. Vi är några som rekat och provvandrat i förhoppningen om att snart kunna inbjuda alla som vill att hänga med på fina vandringar. Ibland med tema och guider. Ibland bara tillsammans där vi delar kunskap och njuter av skiftande natur och kulturlandskap. Vi kommer så snart det blir möjligt att kommunicera var och när på denna hemsida och Facebook.
Som liten inspiration inför kommande vandringar publicerar vi några bilder och hoppas det väcker lust att vandra med oss. Bilderna är tagna på vandringar vid Vargön, Vänersnäs, Halleberg, Sjölanda och Hjärtum.