Välkommen till årsmöte 28/9!

Vi vill välkomna dig som medlem i Naturskyddsföreningen till årsmöte den 28/9 kl. 18.30. Anmäl dig eller ditt sällskap senast 22/9 via formuläret längst ner på sidan eller via telefon till Kari Granstrand på 0703-413655. På grund av pandemin så kommer fysiska platser att vara begrensade, men möjligheten finns också att delta via länk. Om du väljer att delta digitalt så kommer länk att mailas ut några dagar innan mötet.

Plats och tid: 28/9 kl.18.30 White Box, N3 (Innovatum) Nohabgatan 15

Idag är vi nio personer i styrelsen och alla har vi olika intressen och hjärtefrågor. Naturskyddsföreningen är en förening som arbetar med många olika frågor och med plats för alla. Man måste inte sitta i styrelsen för att engagera sig i föreningens verksamhet och för att underlätta för fler att engagera sig presenterar vi härmed vår nya organisationsplan. Avsikten är att ha en liten styrelse som sköter det administrativa och håller koll på ekonomin men att verksamheten planeras och genomförs i verksamhetsgrupper.

Hållbarhetsgruppen – Här pratar vi omställning till ett hållbart samhälle och pushar våra politiker i rätt riktning. Vi har studiecirklar, gör studiebesök och återbrukar tillsammans.

Flora & Fauna – Här delar vi upplevelser och lär av varandra om naturen och den biologiska mångfalden. Det kan vara att besöka ett naturreservat eller så är vi mer specifikt inriktade på t.ex. fågelskådning, fjärilsafari eller fladdermusspaning.
Natursnokarna – Vår barn- och familjeverksamhet. Vi träffas ute och upptäcker naturen omkring oss… och så fikar vi och leker såklart!

Grinnsjögruppen – Tillsammans med Vänersborg sköter vi om torpet Grinnsjö på Hunneberg. I denna grupp lär vi av varandra om byggnadsvård och det gamla kulturlandskapet med dess biologiska mångfald samt planerar aktiviteter kring torpet.

Om Du tycker att något av detta intresserar Dig är du varmt välkommen att ta kontakt med oss. Och visst, det går bra att engagera sig i flera grupper och alla är med så mycket de kan, vill och orkar.

Vid årsmötet behöver vi välja en ny valberedning, då Helena som arbetat med detta tillsammans med flera andra under snart ett decennium, nu avgår. Kanske Du är den personen som har ett stort kontaktnät av drivna och engagerade vänner som skulle göra en fantastisk insats för föreningen som valberedare?

Från styrelsen kommer vi föreslå årsmötet att investera delar av föreningens kapital i solceller. Mer information finnes här.

Vill du få reda på föreningens olika evenemang är det enkelt genom att följa oss i sociala media.

Hoppas vi ses på årsmötet!

Varmt välkomna!

Antal personer som önskar delta på plats(obligatoriskt)

Om du/ni deltar fysiskt på plats, önskas fika?