Föreläsning med Emma Sundh 23/3

Hur ser framtidens samhälle ut? Hur ska vi ställa om, sänka utsläppen och leva gott inom planetens gränser? Vilka jobb kommer vara på tapeten och vilka är de vinnande koncepten när kommuner och regioner ska locka nya invånare i nu och framtiden?

När alla pratar om uppoffringar, förbud och skam kan det vara svårt att se poängen med att ställa om. Vi vet ju vad vi har, men inte vad vi får. Målet med denna föreläsning är att ge dig morötterna som peppar till omställning och engagemang, visa vinningarna och att syna den bluff som vår nuvarande livsstil faktiskt är. Den verkar ju härlig vid första anblicken – men hur mår vi egentligen?

Föreläsaren är Emma Sundh och hon kommer till Trollhättan för att tar oss med på en tur till framtidens hållbara samhälle! Tillsammans med Högskolan Väst bjuder Naturskyddsföreningen i Trollhättan in till en framtidsresa.

Värmlandsfödda Emma är utbildad journalist och efter en sväng inom modemagasinsbranschen arbetar hon idag med klimat och miljö i fokus. Emma är hållbarhetsinfluencer, författare, en av grundarna till Klimatklubben samt är med och driver Plan B podden.

Anmälan görs via Naturskyddsföreningens aktivitetskalender. Följ länken och anmäl dig här!.

OBS ingen bekräftelse på anmälan kommer, men påminnelse kommer några dagar innan.
Cykelparkering är gratis och bilparkering på högskolan efter kl 16 är avgiftsbelagd.

Läs mer om Emma på hennes hemsida – emmasundh.se.

Varmt välkomna!