Verksamhetsgrupper

Idag är vi nio personer i styrelsen och alla har vi olika intressen och hjärtefrågor. Naturskyddsföreningen är en förening som arbetar med många olika frågor och med plats för alla. Man måste inte sitta i styrelsen för att engagera sig i föreningens verksamhet och för att underlätta för fler att engagera sig presenterar vi härmed vår nya organisationsplan. Avsikten är att ha en liten styrelse som sköter det administrativa och håller koll på ekonomin men att verksamheten planeras och genomförs i verksamhetsgrupper.

Om Du tycker att något av detta intresserar Dig är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

Hållbarhetsgruppen

Här pratar vi omställning till ett hållbart samhälle och pushar våra politiker i rätt riktning. Vi har studiecirklar, gör studiebesök och återbrukar tillsammans.

Flora & Fauna

Här delar vi upplevelser och lär av varandra om naturen och den biologiska mångfalden. Det kan vara att besöka ett naturreservat eller så är vi mer specifikt inriktade på t.ex. fågelskådning, fjärilsafari eller fladdermusspaning.

Natursnokarna

Vår barn- och familjeverksamhet. Vi träffas ute och upptäcker naturen omkring oss… och så fikar vi och leker såklart!

Josefin Bengtsson

Grinnsjögruppen

Tillsammans med Vänersborg sköter vi om torpet Grinnsjö på Hunneberg. I denna grupp lär vi av varandra om byggnadsvård och det gamla kulturlandskapet med dess biologiska mångfald samt planerar aktiviteter kring torpet.

Henrik Karlsson

Har du frågor, funderingar och idéer? Hör av dig till oss! Du kan maila till trollhattan@naturskyddsforeningen.se.