Upplev naturen – utflykter i maj

Vi människor mår bra av att vistas i naturen. Naturupplevelser får oss att slappna av, minskar stress och ger oss mental återhämtning. Dessutom, ju mer vi vistas i naturen desto mer angelägna blir vi om att vårda den. Det är viktigt när det finns så mycket kvar att kämpa för!

I Trollhättan Naturskyddsförening vill vi gärna uppleva naturen tillsammans. Vi är inga experter men någon kan alltid något och på så sätt lär vi av varandra. Vi umgås, fikar och upplever naturen tillsammans. Vi kommer att samlas några onsdagar under våren kl. 17.30 på parkeringen vid Nils Ericssons gymnasiet för samåkning mot ett gemensamt mål. Ta med fikakorgen och om man har en kikare och/eller en lupp. Alla är välkomna!

9/5 Vi åker till Frugård på Vänersnäs för att promenera genom den nyutspruckna lövskogen bort till fågeltornet för en stunds fågelskådning i kvällningen.

23/5 Denna förhoppningsvis vackra vårkväll njuter vi av naturen under en promenad genom Nygårdspark nedanför Hunneberg.  Fågelsång, blommor, fjärilar och andra insekter och allt annat som fascinerar och hänför.

30/5 Vänersborgs Naturskyddsförening ordnar en fågelsångsvandring vid natursköna Önafors i Vargön.