Vad tycker du är speciellt med Grinnsjötorp? Vad vill du bevara? Skriv och berätta!

Vi vill gärna veta vilka minnen, berättelser och tankar om Grinnsjötorp du har och varför du tycker att Grinnsjötorp är värt att bevara som det är. Nedan hittar du ett formulär där du kan skriva in ditt minne. Vi kommer att publicera berättelser på webben löpande och på så sätt visa upp varför Grinnsjötorp är viktigt för föreningsmedlemmar och alla andra som besöker Hunneberg.

Bakgrunden är att Sveaskog meddelat att de ska avstycka och sälja Grinnsjötorp i naturreservatet på Hunneberg. Sedan dess har vi, ordförandena och några till i de tre föreningarna, arbetat för att hitta en lösning som är långsiktigt hållbar för alla parter. Några idéer har gått om stöpet, så nu fortsätter vi med andra spår. Vi har goda kontakter med Länsstyrelsen och Sveaskog, så arbetet fortsätter. Det är via ordföranden som dialog och eventuella förhandlingar ska ske med inblandade parter.

Har du en bild från Grinnsjö som du vill dela med oss?

Fler sommaraktiviteter vid Grinnsjötorp på gång
Under denna ”Corona-sommar”, när de flesta av oss förhoppningsvis håller oss i närområdet och gärna umgås utomhus, planerar vi för flera aktiviteter vid Grinnsjö , så håll utkik på våra webbsidor och Facebook. Har du förkylnings-/corona-symptom av något slag eller inte känner dig frisk ska du stanna hemma enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Känner du dig frisk är du hjärtligt välkommen att delta. Vi uppmanar dig att hålla avstånd till andra deltagare. Behöver du hosta ska du göra det i armvecket. Tänk på att tvätta händer och ansikte både före och efter vår träff. Var rädd om dig.

På grund av Corona rekommenderar vi för närvarande INTE samåkning med andra än de du ändå umgås nära med.

Vi passar på att önska en riktigt härlig sommar, och vi hoppas få se dig i Grinnsjö naturreservat på din ”hemester”. Välkommen!

Naturskyddsföreningen Vänersborg
Ordförande Kim Blomster