Studiecirkel inom Flora & Fauna

Vi startar en studiecirkel med syfte att lära, diskutera, dela erfarenheter och kunskaper kring flora o fauna. Det kan handla om biologisk mångfald, skogsfrågor, naturupplevelser, vandringar, botanik, ornitologi mm . Ämnet är ju omfattande så vi utgår från vilka frågor deltagarna är intresserade av och brinner mest för. Man behöver inte binda upp sig för alla tillfällen utan kan komma när man har möjlighet/intresse.

De första träffarna har vi planerat så här:

28/2 – inledning, planering,  mm.

8/3  – vi deltar på föreläsningen med Martin Elmtenäs ”Tusen och en art ” Folkets Hus sal Clio kl 18.00

15/3 – uppföljning, reflektioner och diskussion kring Martins föreläsning

29/3 – Mikael Jeppsson ( eller annan kunnig ) kommer och går igenom hur Artportalen fungerar och lär oss hur man rapporterar in i den.

Efterföljande träffar planerar vi tillsammans.

Vi har lite ont om bra lokaler att träffas i, Studiefrämjandets lokal är uppbokad alla våra datum här ovan, så vi försöker med att träffas på övervåningen på Royal Café. Vi får se hur det funkar. Det ligger vid Drottningtorget, intill Klipparna, de har en övervåning där det inte verkar vara så mycket folk och de har öppet till 20.00 på vardagar. Vi träffas Kl 18.00 och håller på som längst till 19.30. Vi får väl tänka oss att köpa en te eller kaffe eftersom vi kommer dit som café kunder.