Årsmöte 14/3

Snart är det dags för årsmöte! Vi ser fram emot att träffa er alla på torsdag den 14 mars kl 18.00 i Parkhallen, Folkets Park Trollhättan.

Vi börjar med ett sedvanligt årsmöte och därefter kommer Karolina Martinsson, tångdykerska från Styrsö att inspirera oss om tång och den blå maten. Lite provsmakning blir det också!

Karolina Martinson bor på Styrsö i Göteborgs södra skärgård. I mer än 15 år har hon haft ett brinnande intresse för vår fina Svenska tång, och för att skapa en matkultur där våra inhemska alger har en självklar plats på våra tallrikar. Hon är en av Sveriges få tångdykerskor ! Som hållbarhetsinspiratör och ambassadör för framtidens nya hållbara Blåa näringar, älskar hon att berätta om hur du själv kan plocka tång på ett sätt som är hållbart för ekosystemen de är en del av, hur de kan bli en tillgång i din egen matlagning men också om hur vi kan förhålla oss till havet och de råvaror som kommer därifrån på ett hållbarare sätt. Nu och i framtiden!

För er som ännu inte har anmält er, glöm inte att göra det senast den 8 mars på länken nedan:

Anmäl er här: https://www.naturskyddsforeningen.se/engagera-dig/kalender/arsmote-trollhattan-2024-03-14/

Hoppas vi ses på torsdag nästa vecka!